אבחון דידקטי - אבחון שלומדים ממנו

03-901-10-10 אבחן עכשיו
שרותי אבחון מתקדמים

סימני קושי

במהלך התפתחותם ילדים עוברים מספר "ציוני דרך" המעידים על רכישת היכולות הקוגניטיביות (זיכרון, תהליכי חשיבה, תפיסה חזותית, תפיסה שמיעתית, יכולות גרפו- מוטוריות, אינטליגנציה ועוד). את היכולות האקדמאיות בודקים באמצעות רכישה של מיומנויות שהילד מבצע במהלך התפתחותו, וכאשר המויומנויות נרכשו לפי סדר הזמן המצופה, ניתן לומר שהילד מוכן להתחיל בלמידה מסודרת בבית הספר בכיתה א'- כך שהוא יוכל להתמודד עם הדרישות החדשות:
להישמע להוראות
עמידה בלוח זמנים בביה"ס (הגעה לביה"ס, כניסה לשיעור, מהלך שיעור מלא ועוד).
טווח ריכוז גדול מבעבר
בכיתה א' הילד הוא הקטן מבין הגדולים
בביה"ס מקדישים פחות תשומת לב אישית לכל אחד מהילדים
הכנת שיעורי בית והקדשת זמן פנוי ללמידה בבית אחה"צ ודרישות נוספות.
ניתן להצביע על מספר סימנים בגיל הצעיר אשר מודעות ההורים ואנשי חינוך להימצאותם, תוכל למנוע בעיות עתידיות בשלב מוקדם. יש להדגיש שסימנים כאלה יכולים להתקיים אצל כל הילדים מידי פעם, אך במידה ונצפים מספר מאפיינים לאורך זמן, יש מקום לבדוק האם מדובר בליקויי למידה.
 
קיימים 4 מרכיבים עיקריים הקשורים במוכנות

מוכנות פיסית ומרחבית
מוכנות אינטלקטואלית, שכלית
מוכנות רגשית
מוכנות חברתית
קשיים במוכנות פיסית (מוטוריקה, נוירולוגיה, מרחב, תחושות)

סרבול מוטורי, קושי ברכישת כישורים עצמאיים (לבוש, הנעלה)
קושי בקורדינציה
קושי לזכור כיוונים (ימין ושמאל, אחורה וקדימה)
קושי בציור ובהעתקה
מגיב לאירועים שונים באופן קיצוני (למגע, ריח, מישוש)
בעל צורך חזק בתנועות סיבוביות
קושי בביצוע תנועות מוטוריות (עמידה וקפיצה על רגל אחת, דהירת סוס)
קושי בפעילות עדינה של הידיים ובפעילויות הדורשות שיתוף בין שתי הידיים כמו מחיקה, חידוד, עבודה עם סרגל.
קושי בזיהוי מספרים וזיהוי גרפי של שמו, סידור ברצף של גודל.
קשיים במוכנות אינטלקטואלית, שכלית

איחור בדיבור, בעיית היגוי, מתקשה למצוא את המילה המתאימה
קושי בלימוד הצבעים, ימי השבוע, צורות, מספרים, אותיות
קושי במילוי הוראות, בארגון ובתכנון
זכרון חלש בחיי השגרה
חוסר עניין בהקשבה לסיפורים
קושי בהבנת מושגים
קשיים בתפיסה וזכרון חזותי, קושי בזכרון שמיעתי, אינטגרציה חזותית ושמיעתית
מתקשה בפירוק והרכבת דגמים
יכולת ריכוז (קיימים איפיונים נפרדים לצורך אבחנה של בעיית הקשב והריכוז).
 קשיים במוכנות רגשית

מתקשה בויתור על סיפוק מיידי
מגלה חוסר עצמאות
מתקשה להתמודד עם כישלון, בעיקר מול כעס
מתקשה להביע רגשות באופן מילולי
קושי במעברים
קשיים במוכנות חברתית

קשרים רק עם ילדים גדולים או קטנים ממנו
קושי לקבל חוקים וניסיון לקבוע חוקים בעצמו
הימנעות מקשרים חברתיים
קושי לקבל הנחיות קבוצתיות וצורך בקבלת הסבר נפרד ואישי
קושי להתמיד ולסיים משימות

להעיף את הקשיים לראות את היכולות
אבחון דידקטי
|
אודות
|
מידע שימושי
|
טיפים
|
מאמרים
|
המלצות
|
קישורים
|
צור קשר
|
מפת האתר
כל הזכויות שמורות © www.dkd.co.il
Powered by   הקמת אתרים   קידום אתרים